Stanice technické kontroly (zkráceně STK) nemají řidiči zrovna v lásce, bohužel, jejich návštěvy jsou nevyhnutelné. Podmínky kontrol se zpřísňují a řidičů, kteří STK neprojdou, přibývá. Jak se na technickou kontrolu důkladně připravit a na co nezapomenout, aby proběhla hladce a bez problémů? Přinášíme vám jednoduchou, avšak efektivní STK průpravu.

STK zpřísňují podmínky: Co by vám kdysi prošlo, vám už teď projít nemusí
Asi vám neuniklo, že stanice technické kontroly se dnes již nachází pod větším tlakem i přísným dohledem, a to nejen ve smyslu fotodokumentace či videonahrávek. Technikům v STK hrozí za sebemenší pochybení či přimhouření oka mnohem vyšší pokuty než dříve, takže vaše vozidlo musí být opravdu na 100 % pořádku, aby technickou prohlídkou prošlo. K tomu vám postačí řídit se následujícími kroky.

Než se vydáte na STK:
1. Zkontrolujte svou povinnou výbavu – za neúplnou povinnou výbavu hrozí pokuta až 2 000 korun, proto se nesmíte divit, že i na STK na její úplnosti lpí. Od podzimu 2018 již do povinné výbavy nepatří náhradní žárovky a pojistky. Rezervu a klíč už vozíte jen v případě, že vám výměnu kol nezprostředkovává pojišťovna. Lékárničku navíc už nemusíte měnit kvůli expiraci.
2. Odstraňte veškeré závady na vozidle, o kterých víte. Doporučujeme auto nejprve nechat zkontrolovat v autorizovaném servisu a až poté s ním jet na STK. Zkušený technik mnohdy včas odhalí i zdánlivě malé nedostatky, kvůli kterým byste kontrolou nemuseli projít.
3. Věnujte pozornost světlům, blinkrům, filtrům pevných částic, stavu podvozku a výfuku či případnému úniku kapalin.
4. Vyzkoušejte, zda vám správně fungují brzdy.
5. Zkontrolujte skla a odstraňte z nich vše, co by technikům na STK mohlo překážet, tzn. autonavigaci, clony proti slunci apod.
6. Zkontrolujte opotřebenost a dezén pneumatik – minimální hloubka dezénu je 1,6 mm, u zimních pneumatik pak 4 mm. Nezapomeňte také z pneumatik odmontovat všechny poklice.
7. Objednejte se do servisu s předstihem.

S sebou na STK si vezměte:
• vůz (pochopitelně)
• osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu (malý techničák)
• velký techničák
• osvědčení a protokol o měření emisí
• protokol o měření emisí s kladným výsledkem (ne starší než 30 dní)