Nenechávejte běžet studený motor déle než tři minuty na volnoběh, ale ohřejte jej na provozní teplotu klidnou jízdou!
Během prvních 1000 km nevytáčejte benzinový motor nad 3500 ot./min, diesel na více než 2500 ot./min!
S nízkými otáčkami to nepřehánějte a udržujte motor ve středním pásmu. Podtáčení mu škodí nejen v záběhu, ale i po zajetí.
Po ujetí cca 2000 km vyměňte olej včetně filtru!
Při nájezdu od 1000 do 2000 km postupně a v kratších intervalech zvyšujte otáčky a zatížení!
Nejezděte ustálenou rychlostí, ale tempo střídejte, aby se komponenty zaběhly v nejrůznějších rychlostech a při různém teplotním zatížení!
V průběhu zajíždění brzděte a akcelerujte plynule, vyvarujte se razantních změn!
V případě přeplňovaného agregátu nechte motor po větší zátěži před zhasnutím pár vteřin vydýchat na volnoběh! To platí i po zajetí.
Prvních 2000 km netahejte za autem přívěs!
Po zajetí, tedy cca od 2000 km, využívejte celý rozsah provozních otáček. Nebojte se motor občas pořádně prohnat, aby se stačil průběžně vypalovat od usazenin.