Pracuji ve firmě, která v rámci rekonstrukce objektu nahradila stávající plně funkční telekomunikační technologii za VOIP postavené na produktech firmy CISCO ( konkrétně jde o tři CCM servery verze 5.1.3 ). Když pominu dlouhé přípravy, tak vlastní spuštění technologie proběhlo 1.12.2007.
Hned v prosinci 2007 nám CCM3 (třetí CCM, CCM = Cisco CallManager ) ukázal, že nebude vše tak jednoduché jak nám dodavatel technologie líčil. CCM3 nám totiž totálně spadl a ukázal nám obrazovku s hláškou „kernel panic„, kterou jsem si myslel, že nikdy neuvidím na serveru postaveném na linuxu a ještě k tomu na serveru tak vyhlášené firmy jako je CISCO. Nechal jsem se uchlácholit pracovníky dodavatele, že jestě probíhají změny konfigurace velkého rázu a že se to již nebude opakovat – slovy klasika „toto se stává jednou za deset let“.

Ale bohužel:

  • 5.2.2008 nám server CCM2 taky ukázal co umí – spadnul a zobrazil „kernel panic„. A vlastně jsem zapoměl že máme ještě od firmy CISCO server Unity – hlasovou poštu.
  • Server hlasové pošty se 10.2.2008 rozhodl, že už nahrál dost zpráv a technici dodavatele ho museli restartem přemluvit k činnosti.
  • 27.2.2008 všechny tři servery CCM nefungovaly úplně přesvědčivě a technici dodavatele rozhodli že jim pomůžeme restartem.
  • 10.4.2008 technici dodavatele restartovali servery CCM1 a CCM2, protože ne všechny funkce serverů byly dokonalé.
  • 12.4.2008 jsme opět museli s techniky dodavatele restartovat všechny servery, protože opět servery neposkytovaly všechny služby v požadované kvalitě.
  • 15.4.2008 server hlasové pošty odmítal přehrávat zprávy a proto byl restartován.
  • 18.4.2008 byly preventivně restartovány všechny tři servery CCM.
  • 25.4.2008 byly opět preventivně restartovány všechny tři servery CCM.

A dnes jsme dostali dopis od dodavatele že se preventivní restarty serverů CCM budou opakovat každý pátek do odstranění problému.