Elektromobily první generace (například trojice Peugeot iOn Mitsubishi iMiEV a Citroën C-Zero) měly sice malou baterii, a tudíž krátký dojezd, ale zase je bylo možné nabít i z klasické domácí zásuvky 230 V bez problémů přes noc. To znamená, že jste večer zaparkovali a ráno zase odjížděli s plnou kapacitou akumulutátoru.
Toto s příchodem novějších typů elektromobilů, jejichž baterie mají kapacitu 40 – 100 kWh, možné rozhodně není. Dokonce se potřebná doba na plné nabití u některých typů prodlouží na více než dva dny. Konkrétně v případě Tesly S s kapacitou akumulátorů 100 kWh bude dobíjení, pokud vůz zapojíte doma do zásuvky s jednou fází (2,4 kW), trvat 48 hodin a 45 minut. Změřil to australský server Car Advice. Jaguar i-Pace pak se tímto způsobem bude dobíjet více než 43 hodin.
Doplnění energie bude poměrně dlouho trvat také z takzvaných wallboxů, které ale také nelze vzhledem ke stavu rozvodné sítě, úplně všude. Z wallboxu s výkonem 3,7 kW se bude zmíněný Jaguar nabíjet 30 hodin, ze zařízení s dvojnásobným výkonem pak 15.