Poté, co Český rozhlas tento obrázek na facebooku zveřejnil, ozval se v komentářích mezi jinými Petr Pištěk, stavař, který se na opravě zobrazeného dálničního mostu před více než dvaceti lety podílel. Jako stavbyvedoucí jednoho ze subdodavatelů řídil skupinu dělníků, která vysokotlakým vodním paprskem odstraňovala zbytky starého betonu z nosných konstrukcí. Hlavním dodavatelem stavby tehdy byla firma ŽS Brno.
„Byla to generální oprava. Z původního mostu zůstaly jenom nosné předpínané železobetonové trámy. Kompletní skladba, která leží na nich, tedy vyrovnávací vrstvy, hydroizolace, obrusná vrstva, to všechno se dělalo znovu,“ popsal Petr Pištěk rozsah stavebních prací v rozhovoru pro Český rozhlas. Rekonstrukce v roce 1993 byla tedy podobně radikální jako ta, která na dálnici probíhá nyní.
Co začínajícího stavebního inženýra v roce 1993 po příjezdu na staveniště nejvíc překvapilo, byly nadstandardní vztahy stavařů s dálniční policií. Úspěch stavby totiž závisel i na tom, jak rychle policisté schvalovali nutná dopravní omezení.
„Generální ředitel hlavního dodavatele přijel na kontrolní den a hned předal policistům klíčky od nového dálničního vozu,“ vzpomíná stavař na to, že se dobré vztahy utužovaly také pomocí sponzorského daru. „A mělo to i vedlejší efekt: Pro případ, že by nás někdy policisté chytili v mirošovickém úseku při nějakém lehčím přečinu, měli jsme říct jméno nějakého jejich náčelníka a doplnit za to zkratku ŽS. To mělo působit jako zaklínadlo, aby nás nechali odjet bez pokuty,“ říká Petr Pištěk.
Více ZDE.