• Nenechávejte běžet studený motor déle než tři minuty na volnoběh, ale ohřejte jej na provozní teplotu klidnou jízdou!
  • Během prvních 1000 km nevytáčejte benzinový motor nad 3500 ot./min, diesel na více než 2500 ot./min!
  • S nízkými otáčkami to nepřehánějte a udržujte motor ve středním pásmu. Podtáčení mu škodí nejen v záběhu, ale i po zajetí.
  • Po ujetí cca 2000 km vyměňte olej včetně filtru!
  • Při nájezdu od 1000 do 2000 km postupně a v kratších intervalech zvyšujte otáčky a zatížení!
  • Nejezděte ustálenou rychlostí, ale tempo střídejte, aby se komponenty zaběhly v nejrůznějších rychlostech a při různém teplotním zatížení!
  • V průběhu zajíždění brzděte a akcelerujte plynule, vyvarujte se razantních změn!
  • V případě přeplňovaného agregátu nechte motor po větší zátěži před zhasnutím pár vteřin vydýchat na volnoběh! To platí i po zajetí.
  • Prvních 2000 km netahejte za autem přívěs!
  • Po zajetí, tedy cca od 2000 km, využívejte celý rozsah provozních otáček. Nebojte se motor občas pořádně prohnat, aby se stačil průběžně vypalovat od usazenin.